Autor

Obchodné podmienky

Úvod InfoObchodné podmienky

 
Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky refomatio.sk

1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Tieto obchodné podmienky platia pri nákupe na internetovej stránke (e-shope) www.reformatio.sk, ktorého Prevádzkovateľom je Spoločenstvo evanjelia (SE), so sídlom Okružná 1851/4, 974 04 Banská Bystrica.

Pre účely komunikácie a marketingu používa Prevádzkovateľ označenie internetovej stránky názov „ReFormatio“.

 

1.2. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy medzi Prevádzkovateľom na jednej strane a Zákazníkom na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 108/2000 o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji, zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, všetky v platnom znení. V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník v platnom znení. V prípade, že Prevádzkovateľ a Zákazník uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.

2. Vymedzenie pojmov

2.1 Prevádzkovateľ:

Spoločenstvo evanjelia

Okružná 1851/4
974 04 Banská Bystrica

Občianske združenie je registrované Ministerstvom vnútra SR: VVS/1-900/90-66416.

Združenie je založené podľa zákona č. 83/1990 Zb. o združovaní občanov v znení neskorších predpisov.

IČO: 55370403

DIČ: 2122288872
Prevádzkovateľ nie je platcom DPH.


Bankový účet (Fio banka): SK70 8330 0000 0026 0297 4821

 

E-mail: reformatio@spolocenstvoevanjelia.sk


Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 179/46, 974 01 Banská Bystrica, www.soi.sk, e-mail: bb@soi.sk, tel. č.: 048/412 49 69, 048/415 18 71.


2.2 Zákazník
Zákazník je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby poskytované Prevádzkovateľom. 

 

2.3. Zásielka

Zásielkou sa rozumie tovar, ktorý si Zákazník objednal u Prevádzkovateľa z aktuálnej ponuky a ktorý sa doručuje Zákazníkovi prostredníctvom Doručovateľskej spoločnosti. 


2.4. Adresa doručenia

Adresou doručenia sa rozumie miesto určené Zákazníkom, na ktoré je Prevádzkovateľ povinný zabezpečiť doručenie zásielky.

 

2.5. Doručovateľská spoločnosť

Doručovateľskou spoločnosťou sa rozumie dopravca, ktorý realizuje doručenie zásielok.

 

3. Registrácia v e-shope

3.1. Nákup na internetovej stránke www.reformatio.sk je možný bez registrácie, alebo po zaregistrovaní sa kupujúceho. Zaregistrovaním kupujúci získava:

  • uloženie údajov pre rýchlejšie objednávanie,
  • informácie o stave vybavovania objednávok.

3.2. Ak Zákazník vyplní registračný formulár, informáciu o vytvorení účtu dostane e-mailom, spolu s prihlasovacím menom a heslom. Registrácia v e-shope musí obsahovať pravdivé údaje.

 

4. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

4.1. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru na internetovej stránke Prevádzkovateľa. Zákazník si vyberie produkt na základe aktuálnej ponuky uverejnenej na internetovej stránke www.reformatio.sk. Podrobný postup objednávania je uvedený v časti Ako nakupovať.

 

4.2. Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky Zákazníkom a prijatím objednávky Prevádzkovateľom. Odoslané objednávky sú záväzné. Odoslaním objednávky Zákazník zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.

 

4.3. Prijatie objednávky Prevádzkovateľ bezodkladne potvrdí na zadaný e-mail Zákazníka. Takto uzatvorenú zmluvu nie je možné jednostranne meniť (je možné ju zrušiť na základe dohody oboch strán). 

 

4.4. Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku. Ak tomu nebránia okolnosti na strane Prevádzkovateľa, ani Zákazníka, je možné uzatvoriť zmluvu v inom, pre obe strany zrozumiteľnom jazyku. Pri nákupe elektronických kníh a produktov sa tieto Všeobecné

 

5. Zrušenie (storno) objednávky

5.1. Objednávku je možné zrušiť len v prípade, že zásielka ešte nebola Zákazníkovi odoslaná. Zákazník tak môže urobiť e-mailom na adrese reformatio@spolocenstvoevanjelia.sk alebo telefonicky na čísle 0908 655 262.

 

5.2. Prevádzkovateľ má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar Zákazníkovi v požadovanej lehote alebo v cene, ktorá je uvedená v ponuke; pokiaľ sa so Zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky zo strany Prevádzkovateľa dostane informáciu Zákazník bezodkladne e-mailom alebo telefonicky.


5.3. Prevádzkovateľ má taktiež právo stornovať objednávku v prípade, že do 7 kalendárnych dní odo dňa vytvorenia objednávky nebola na účet Prevádzkovateľa pripísaná úhrada sumy za objednávku, ak ide o bankový prevod.

 

5.4. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú pri stornovaní objednávky finančné prostriedky vrátené Zákazníkovi v lehote 14 kalendárnych dní na ním určený účet, pokiaľ sa s Prevádzkovateľom nedohodne inak.


6. Dodacie podmienky

6.1. Doprava zásielky sa uskutoční v zmysle zasielateľských a prepravných podmienok Doručovateľskej spoločnosti. Poplatky za balenie a doručenie sú zahrnuté v cene doručenia (poštovné), ktorá sa automaticky pripočítava k cene objednávky. Cena vygenerovaná e-shopom Prevádzkovateľa po vystavení objednávky je už konečná vrátane všetkých vedľajších nákladov. Zákazník už neplatí žiadne ďalšie poplatky.

Cenu za jednotlivé spôsoby doručenia Prevádzkovateľ prispôsobuje aktuálnym tarifám jednotlivých Doručovateľských spoločností.

Prevádzkovateľ neponúka možnosť zasielania tovaru na dobierku.


6.2. Daňový doklad – faktúra je súčasťou každej dodávky buď  v papierovej alebo elektronickej forme. Ak doklad chýba, je potrebné informovať Prevádzkovateľa čo najskôr, buď na e-mailovú adresu: reformatio@spolocenstvoevanjelia.sk alebo telefonicky na čísle 0908 655 262. Faktúra zároveň slúži ako dodací list.

 

6.3. Za doručenie tovaru sa považuje jeho prevzatie. Prevádzkovateľ expeduje tovar na adresu doručenia uvedenú v objednávke bez zbytočného odkladu obvykle v lehote 2 pracovných dní, najneskôr však do 5 pracovných dní odo dňa pripísania platby za objednávku na účet Prevádzkovateľa a vyhradzuje si právo na predĺženie dodacej doby v prípade, že sa vyskytnú nepredvídateľné okolnosti. O takomto predĺžení dodacej lehoty je Zákazník bezodkladne informovaný e-mailom. O stave objednávky je Zákazník informovaný e-mailom na ním uvedenú e-mailovú adresu. Doručenie zásielky na území Slovenskej republiky môže trvať bežne 1 – 3 pracovné dni. Ak tovar alebo avízo (SMS, e-mail a pod.) o expedícii neboli Zákazníkovi doručené ani do 7 dní po potvrdzujúcom e-maile, je potrebné kontaktovať doručovateľskú spoločnosť.


6.4. Doručenie tovaru (zásielky)

Doručenie zásielky na adresu znamená, že objednaný tovar bude dodaný na adresu zadanú v objednávke. Zákazník si môže zvoliť tiež doručenie na poštu alebo do balíkoboxu Doručovateľskej spoločnosti.


6.5. Osobný odber
Osobný odber je možný zo skladu v Leviciach. Dátum a čas vyzdvihnutia tovaru je potrebné dohodnúť si individuálne e-mailom alebo telefonicky.


6.6.Nemožnosť dodania tovaru

Ak Prevádzkovateľ nesplní zmluvu, pretože objednaný tovar nemôže dodať, je povinný o tom bezodkladne informovať Zákazníka a vrátiť mu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ak sa Prevádzkovateľ a Zákazník nedohodnú na náhradnom plnení (a to v zákonnej 15 dňovej lehote), bezhotovostným prevodom na bankový účet určený Zákazníkom, pokiaľ sa zmluvné strany spolu nedohodnú inak.

6.7. Neprevzatie tovaru

Ak Zákazník neprevezme zásielku bez riadneho odstúpenia od zmluvy, je povinný zaplatiť Prevádzkovateľovi náklady na poštovné a balné.

Ak Zákazník neprevezme zásielku a bude požadovať od Prevádzkovateľa opätovné zaslanie objednávky, cena objednávky bude navýšená o poštovné náklady za predchádzajúcu – neprevzatú zásielku.


6.8. Nemožnosť doručenia zásielky

Ak Zákazník pri vystavení objednávky zadá fiktívnu alebo neúplnú adresu doručenia a doručenie nie je možné realizovať, je Zákazník povinný uhradiť Prevádzkovateľovi poštovné náklady a spracovateľský poplatok Doručovateľskej spoločnosti.

 

7. Ceny

Všetky ceny tovarov a služieb ako aj všetky ostatné poplatky sú uvádzané s DPH. Uvedenú cenu musí Zákazník pre získanie tovaru zaplatiť.

 

8. Záručné podmienky

8.1. Záručná doba
Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov. V prípade kratšej doby kontaktujeme Zákazníka e-mailom alebo telefonicky a tovar expedujeme až po jeho súhlase. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru Zákazníkom. Dodaná faktúra za tovar zakúpený na internetovej stránke Prevádzkovateľa je zároveň aj Záručným listom. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie, mechanické poškodenie a pod.


8.2. Ak Prevádzkovateľ ponúka tovar použitý alebo poškodený, túto skutočnosť musí zreteľne uviesť v ponuke.

 

9. Reklamačné podmienky

9.1. Prevádzkovateľ zodpovedá za chyby, ktoré má predaná vec pri prevzatí Zákazníkom. Nekompletnosť zásielky alebo poškodenie tovaru je nutné oznámiť do 48 hodín od prevzatia zásielky Zákazníkom e-mailom na adresu: reformatio@spolocenstvoevanjelia.sk. Neskoršie reklamácie nekompletnosti zásielky alebo poškodenia produktu nemusia byť uznané.


9.2. Reklamovaný tovar (najlepšie až po e-mailovej dohode) je potrebné zaslať doporučenou zásielkou na adresu: Ul.Ľ. Štúra 45, 934 01 Levice, prípadne po dohode osobne doručiť na uvedenú adresu. Tovar zaslaný formou dobierky Prevádzkovateľ nepreberá. Do balíka je potrebné priložiť písomný dôvod reklamácie, kópiu daňového dokladu (faktúra) a kópiu ústrižku/štítku od Doručovateľa. Po obdržaní reklamovaného tovaru je Zákazník Prevádzkovateľom bezodkladne kontaktovaný e-mailom alebo telefonicky, aby sa dohodli na rýchlom vyriešení reklamácie, najneskôr však do 30 dní od prijatia reklamovaného tovaru. Reklamačná doba sa do záručnej doby nezapočítava.


9.3. Uznaný reklamovaný tovar môže byť: vymenený kus za kus, vymenený za iný tovar, ktorý si Zákazník vyberie (do hodnoty reklamovaného tovaru), alebo mu bude vrátená kúpna cena na ním určený bankový účet.


9.4. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Zákazník právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu tovaru. Zákazník má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za chyby. V prípade neuznanej reklamácie bude tovar vrátený Zákazníkovi na jeho náklady.

 

10. Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy

10.1. Všetok tovar zakúpený na internetovej stránke www.reformatio.sk je možné bez udania dôvodu vrátiť do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru v súlade s ust. § 7 zákona č. 102/2014 Z. z.. V rámci zákonnej lehoty na odstúpenie od zmluvy je Zákazník oprávnený tovar vyskúšať v rozsahu obvyklom pri nákupe v kamennom obchode. Zákazník je však zodpovedný za zníženie hodnoty tovaru. Vyskúšať teda neznamená začať tovar používať a takýto používaný tovar po niekoľkých dňoch vrátiť.


10.2. Zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje preukázateľným spôsobom (písomne, e-mailom). Formulár na odstúpenie od zmluvy sa nachádza TU. Prejav vôle k odstúpeniu od zmluvy zašle Zákazník na adresu sídla Prevádzkovateľa a e-mailom na adresu: reformatio@spolocenstvoevanjelia.sk. Tovar je nutné zaslať na adresu: ReFormatio, Ul. Ľ. Štúra 45, 934 01 Levice, doporučenou zásielkou, prípadne po dohode doručiť osobne na uvedenú adresu. Tovar zaslaný na dobierku Prevádzkovateľ nepreberie. Do zásielky je potrebné priložiť kópiu daňového dokladu – faktúry zaslanej s tovarom. Tovar musí byť vrátený Prevádzkovateľovi najneskôr do 14 dní odo dňa, keď Zákazník odstúpil od zmluvy. Priame náklady spojené s vrátením tovaru nesie Zákazník.

 

10.3. Príslušnú sumu za vrátený tovar môže Prevádzkovateľ kompenzovať: poskytnutím zľavy pri ďalšom nákupe alebo zaslaním zaplatenej sumy na účet určený Zákazníkom do 15 dní od vrátenia tovaru vrátane nákladov, ktoré Zákazník vynaložil v súvislosti s objednaním. Je potrebné, aby Zákazník do zásielky priložil informáciu, o ktorú z uvedených kompenzácií má záujem.

 

10.4. Od zmluvy nie je možné odstúpiť v nasledovných prípadoch:

  • tovar je mechanicky poškodený,
  • tovar má známky používania,
  • audiovizuálne nosiče, audionosiče, videonosiče – ak tovar nie je v pôvodnom, originálnom, neporušenom balení (tovar bol rozbalený),
  • tovar nie je kompletný (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu atď., ak bol k nemu dodaný).

10.5. Vrátený tovar nesmie byť poškodený, v opačnom prípade má Prevádzkovateľ právo Zákazníkovi vrátiť iba alikvotnú časť kúpnej ceny zodpovedajúcej hodnote vráteného tovaru.


11. Alternatívne (mimosúdne) riešenie sporov

11.1. Zákazník má právo obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Prevádzkovateľ na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.


11.2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Prevádzkovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/. 


11.3. Všetky ďalšie informácie ohľadom alternatívneho riešenia sporov medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom - spotrebiteľom vyplývajúcich z kúpnej/spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s kúpnou/spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 

12. Zodpovednosť za chyby na stránke www.reformatio.sk

12.1. Prevádzkovateľ upozorňuje, že informácie uvedené na internetovej stránke www.reformatio.sk sú z časti preberané od tretích strán, môžu obsahovať nepresnosti a môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.


12.2. Prevádzkovateľ môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť produkty a služby popísané na svojich stránkach a negarantuje vecnú správnosť ich obsahu.


12.3. Prevádzkovateľ nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií z jej vlastných alebo odkazovaných webových stránok.


13. Záverečné ustanovenia

13.1. Prevádzkovateľ ručí Zákazníkovi za dodanie tovaru v rámci dohodnutej dodacej doby, za cenu tovaru v čase objednávky, za dodanie správneho a bezchybného tovaru.


13.2. revádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeny týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke Prevádzkovateľa.

 

13.3. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.

 

13.4. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.9.2024.


*

 

Copyright 2024 © ReFormatio